skolan suuucks

hej! igår så började ju skolan igen, inte så roligt kan man väl säga. Alltså när man var liten så älskade man skolan! Iallafall jag. Jag älskade skolan upp till 3:an typ! allt var så bra i lågstadiet bara, vi kanske hade nationella prov i trean också men de var ju så lätta så nästan alla jag kände fick alla rätt näästan. Och alla prov nu tar kååål på mig! vi ska ha nationella prov i NO näst nästa vecka i fysik ( som är sjukt svårt ibland ) men då tycker lärarna att de ska sätta ett härligt kemiprov några dagar innan de nationella... men det blir väl okej då....
 
Men ett plus på alla skoldagar är att det har varit fint väder! jag håller på att tjata om det fina vädret hela tiden känns det som, men man blir verkligen piggare och gladare! ( jag kanske överdrev lite på piggare...) 
 
Och de som tittar på Top Model Sverige som jag gör, så börjar det dra ihop sig till final! det är bara 5 kvar som tävlar. Mina favoriter är just nu Kostas och Ellinor. Men Kostas heter något annat tror jag för när han pratar för kameran står det typ Kostantinos eller något annat långt namn. Och nej, jag är inte så efterbliven, jag har sett att det har stått så på han från början :´ ) :) 
 
Vill också tipsa er om en bok som heter "Sommaren jag blev vacker" av Jenny Han. Det finns två till uppföljare som jag inte har läst än men jag ska, och alla som läser detta borde kolla in den.
//Mika 
 
 
Publicerat i Allmänt
#1 / / The rabbit:

Vad heter uppföljarna?

Svar: Den andra delen heter "ingen sommar utan dig" och den sista boken heter "sommar föralltid" :)
Tova och Mika